חימום תת רצפתי משאבות חום - לעומת חשמלי - מה עלינו לדעת ?

1-800-450-550 

שיחת חינם

FacebookYoutube
Sun heat חימום תת רצפתי
ווצאפ סאן היט - 24 שעות ביממה: 054-5405944

החברה המובילה בישראל למערכות חימום- חימום תת רצפתי מים / חשמל , רדיאטורים מעוצבים , מוצרי נוחות לאמבט

צריכת אנרגיה ותחזוקה במערכות החימום התת רצפתי

חימום תת רצפתי משאבות חום לעומת חימום תת רצפתי חשמלי - כמה זה עולה לנו ומה ההבדלים ?

 
בישראל ישנן מגוון רחב של חברות העוסקות במערכות חימום תת רצפתי, חלקן עוסקות במערכות מים המופעלות ע"י משאבות חום וחלקן עוסקות במערכות חימום תת רצפתי המופעלות באמצעות בקרי אקלים וגופי חימום.
 
במאמר הבא נעסוק בשאלה שמעסיקה את רוב הבונים והמשפצים בישראל: "איזו מערכת יותר כלכלית בטווח הארוך: מערכת המים או מערכת החשמל"?
 
אז באמת מה יותר כלכלי? כשברור לכולנו שמי שבוחר בחימום תת רצפתי לחימום ביתו החדש/המשופץ, מעוניין במערכת עם מינימום תקלות ומינימום תצרוכת אנרגיה! וכמובן בטיחות מקסימלית.
 
כדי לכתוב מאמר זה בחרתי לבדוק ולבחון מה אומרים הספקים ומה נכתב בפורמים והאתרים השונים:
  • כיצד מתייחסים לנושאי תצרוכת החשמל והתחזוקה של המערכות?
  • לאיזה מידע הלקוח המתעניין חשוף ואיזה מידע "נשכח".
  • האם הנתונים המוצגים ללקוחות הם מהימנים? האם נבדקו ע"י גורם מקצועי? או סתם ע"י משווק שרוצה למכור יותר?
בסיום מאמר זה תוכלו להחליט איזו מערכת הכי כדאית לכם: אפרוס נתונים וציטוטים של הספקים השונים וגורמי מקצוע שונים מתוך האתרים השונים, אציין מהיכן נלקח המידע כך שגם אתם תוכלו לבדוק בעצמכם.
 

תצרוכת החשמל במערכת חימום תת רצפתי:

 
מערכות החימום התת רצפתי פועלות בעקרון של שימור האנרגיה וניצול הבידוד והאיטום של הבית.
הדבר נכון גם למערכות המופעלות באמצעות משאבות חום וגם למערכות המופעלות ע"י גופי חימום.
המערכות מבוקרות אקלים, והנחת העבודה הינה שהמערכת בממוצע עובדת בין 4-6 שעות ביממה (24 שעות).
הפעלה ראשונית הינה בין 4 שעות ל - 48 שעות כתלות בטמפרטורה ההתחלתית, רמת הבידוד ואיטום הבית והטמפרטורה המבוקשת. 
 
לצורך ההשוואה ניקח בית של 100 מ"ר:
הנתונים הפרוסים במדיה מאוד ברורים לגבי מערכות החימום המופעלות ע"י גופי חימום, אולם לגבי מערכות המופעלות ע"י משאבות חום המידע הינו עמום ואינו מדויק.
 

חימום תת רצפתי באמצעות משאבות חום:

 
מרבית מהספקים של מערכות החימום ע"י משאבות חום אינם נוקבים במספרים ברורים בעניין צריכת האנרגיה של מערכותיהם. מרביתם  נוקבים בהבדלים אל מול מערכת החימום התת רצפתי המופעל באמצעות גופי חימום ברמת האחוזים בלבד בין 40%-70% לטובת מערכת משאבות החום, אבל משתדלים מאוד להסתיר את הצורך בתחזוקה של מערכותיהם וכמובן העלות של המערכת עצמה ומהו אורך חיי משאבת החום, כך שנתון ברמת האחוזים רחוק מלהיות נתון שאפשר להתייחס אליו ברצינות או להבין ממנו מהן העלויות המדויקות וזאת על מנת להחליט איזו מערכת משתלם לרכוש.
  
ישנו רק סָפַק אחד שידע לתת מספר מדויק באתר שלו לגבי מערכת החימום התת רצפתי המופעלת ע"י משאבות חום להלן הציטוט:
 
באתר של גדיר מערכות :
http://www.gadir-systems.co.il/%D7%9B%D7%9E%D7%94-%D7%AA%D7%A2%D7%9C%D7%94-%D7%9C%D7%99-%D7%94%D7%A4%D7%A2%D7%9C%D7%AA-%D7%9E%D7%A9%D7%90%D7%91%D7%AA-%D7%97%D7%99%D7%9E%D7%95%D7%9D/
 
כמה תעלה לי הפעלת המשאבה לחימום ליום אחד?
 
"עלות הפעלת המשאבה תלויה בגודל (בהספק) המשאבה ובכמות השעות הממוצעת שהמשאבה תפעל ביממה. לטמפ' החימום כמו גם לטמפרטורה החיצונית וקצב איבוד החום יש השפעה נוספת על עלויות ההפעלה.
כלל אצבע לעלות חימום תת-רצפתי לבית בשטח 100 מ"ר: כ –35 ₪ ליום".

 
עובדה חשובה: בהתחשב שמערכות החימום התת רצפתי, על כל סוגיהן, מופעלות באמצעות בקר אקלים (תרמוסטט), המערכת פעילה (צורכת אנרגיה) במהלך 24 שעות בין 4 – 6 שעות נטו כמובן במידה ורמת הבידוד והאיטום באזור המחומם הינם טובים.
 
אז כמה יעלה לנו חודש הפעלה של חימום במערכות משאבות חום?
 
בהסתמך על הנתון שרשום באתר של "גדיר מערכות", שעלות צריכת האנרגיה בבית של 100 מ"ר הינה 35 ₪ ליממה, בחישוב פשוט העלות הכוללת תהיה 35 ₪ X 30 יום (חודש ימים) = 1050 ₪.
 
אז כמה יעלה לנו חודש של חימום במערכות המופעלות באמצעות גופי חימום?
 
רוב המערכות המופעלות באמצעות גופי חימום המשווקות בישראל, יריעות החימום מותקנות בהספק של בין 140 וואט למ"ר ל-150 וואט למ"ר. בהסתמך על נתון זה, עלות צריכת האנרגיה לבית של 100 מ"ר תהיה:
  • 100 מ"ר X 150 וואט למ"ר = 15 קילו וואט
  • עלות קילו וואט לשעה בישראל = 0.54 ₪
  • 15 קילו וואט X 0.54 ₪ = 8.1 ₪ (עלות הפעלה לשעת חימום)
  • 6 שעות (סה"כ השעות שהמערכת עובדת במהלך 24 שעות) X 8.1 ₪ = 48.6 ₪ (עלות ליום הפעלה)
  • 48.6 ₪ X 30 יום (חודש ימים) = 1458 ₪ 
 
נתון נוסף שמופיע אצל חברות שמתקינות ומשווקות את שתי המערכות יחדיו הינו:
 
באתר של תרמוטק באזור של שאלות ותשובות
http://www.thrmotech.co.il/%D7%A9%D7%90%D7%9C%D7%95%D7%AA-%D7%A0%D7%A4%D7%95%D7%A6%D7%95%D7%AA/
 
"ניתן לקבל החלטה ככלל אצבע שעד 150 מ"ר הנטייה תהייה לחימום חשמלי ומעבר לכך חימום מים.
עלות ההקמה של מערכת חימום מים גבוהה בזמן שעלות צריכת החשמל השוטפת נמוכה,
לעומת עלות ההקמה של מערכת חימום חשמלית נמוכה ועלות צריכת החשמל השוטפת גבוהה"

 
השאלה הנשאלת היא: מדוע ממליצה "תרמוטק" בבתים של עד 150 מ"ר דווקא על מערכות המופעלות באמצעות גופי חימום כאשר מצד שני מציינת באופן ברור ולא משתמע לשתי פנים כי מערכות החימום המופעלות באמצעות משאבות חום, צריכת האנרגיה שלהן נמוכה משמעותית ביחס למערכות המופעלות ע"י גופי חימום.
התשובה המתקבלת בהסתמך על המידע שרושמת "תרמוטק" הינה כי הצורך בתחזוקה (עלות שנתית נוספת) ואורך חיי המשאבה (נתון שאין עליו מידע כלל ברשת) ובנוסף אחריות היצרן שבמערכות משאבות החום נעה בין 1 – 5 שנים  מעמידה בספק את הכדאיות הכלכלית של מערכת משאבות החום וזאת משום שאורך הזמן שלוקח להחזר ההוצאה הראשוני והתחזוקה השוטפת הינו שנים רבות.
 
האם נכון הדבר בהגדרת חברת "תרמוטק " כי הכדאיות משתנה בבתים מעל 150 מ"ר? ואם כן למה?
  • ישנה תחזוקה אחרת המושפעת מגודל הבית?
  • אחריות יצרן שונה?
  • צריכת אנרגיה משתנה?
  • תקלות שונות במהלך השנים?
התשובה ממש לא !
  • התחזוקה תישאר אותה תחזוקה ללא קשר בגודל אזור החימום ולעיתים אף יותר יקרה בגלל גודל המשאבה, ההספק שלה והחלקים מהם היא מורכבת .
  • עלות המערכת במערכות משאבות חום אכן משתנה דווקא כלפי מעלה. מחיר המערכת עולה ביחס לגודל הבית, אזור חימום  יותר גדול מצריך משאבת חום גדולה יותר ויקרה יותר וכמובן תשתית המערכת יקרה יותר.
  • צריכת האנרגיה כמובן תגדל ביחס לגודל הבית ולהספק משאבת החום המותקנת בו.
 

באתר של ספו דומוטק, באזור של שאלות נפוצות, מופיע:

http://sapo-domoteck.co.il/faq/
 
החזר השקעה של מערכות המים:
"החזר ההשקעה – ידוע כי מערכת מים זולה מאוד בעלויות השימוש לעומת מערכת החשמל, בחשבון פשוט ניתן לראות כי החזר ההשקעה נע בין 6-8 חורפים. מערכת חשמל לעומת מים איננה דורשת תחזוקה כל שהיא, מע' מאוד אמינה עם 0 תחזוקה ו- 0 תקלות. במים ישנם חלקים נעים = יש תחזוקה".

 
השאלה הנשאלת האם נכון הדבר ומדויק? האם ישנה חברה שיכולה להבטיח בוודאות שהחזר ההשקעה באמת יהיה בין 6-8 שנים? האם ישנה חברה שמסוגלת להבטיח כי לא תהינה תקלות שמצריכות הוצאה כספית נוספת לתיקון משאבת החום? מה שבאופן משמעותי יאריך את זמן ההשקעה הרבה יותר מ 6-8 שנים, עפ"י הגדרת חברת "ספו דומוטק".
כמה עולה התחזוקה? מה תהיה באמת ההוצאה הכספית החודשית הממוצעת האמיתית בהתחשב בצריכת האנרגיה ובתחזוקה?
 
התשובה חד משמעית אין ספק שיכול להתחייב בוודאות שהחזר ההשקעה יהיה לאחר 6 – 8 שנים ואם בכלל. לצערי בכל האתרים והמאמרים ברשת אין אפילו ספק אחד של מערכות משאבות החום שיודע להגדיר באופן ממוצע או קרוב לכך מה היא עלות התחזוקה? ואף ספק לא מכחיש שישנה תחזוקה.
אין ספק שיודע להגדיר אלו חלקים יש להם בלאי סביר שיש  צורך להחליף /לתקן במרוצת 6 -8 שנים ומה העלות שלהם? לא יכול להיות שאין בלאי... גם ברכב שלנו ישנם חלקים שעם הזמן יש צורך להחליפם או לתקנם.
 
נתונים אלו נשארו בגדר נעלם גדול שמוסתר ע"י כלל החברות באתרים וברשת כולה ישנה הערכה שמדובר בעלויות שנעות בין  500 - 1500 ₪, אולם זו הערכה בלבד ולא מספר מדויק.  
 
לסיכום, במדינת ישראל יש חורף קצר יחסית - בממוצע בין  2-4 חודשים. בחורף קצר מומלץ לבחור במערכת שעלותה הראשונית תהיה נמוכה ככול האפשר ועם צורך בתחזוקה מועט ככל שניתן.
 
בהסתמך על נתוני הספקים במדיה, בבית של 100 מ"ר ההבדל הכספי בחודש הינו 400 ₪ עלות שמתקזזת כבר בעונה הראשונה בגלל הצורך בתחזוקה העונתית במערכת משאבות החום (הצורך בתחזוקה במערכות המשאבות חום הוגדר ע"י המשווקים והמתקינים עצמם).
 
בשום אתר או מדיה ברשת לא צוין באופן ברור וחד משמעי האם ישנן תקלות משמעותיות או בלאי סביר של מערכת המשאבות חום במרוצת השנים הראשונות אשר יכולות לייקר את עלות המערכת באופן משמעותי ולהפוך את השוואת צריכת האנרגיה החודשית לזניחה וחסרת משמעות ביחס לעלויות התיקון של מערכות המשאבות חום אל מול מערכות החימום התת רצפתי באמצעות גופי חימום שאין להן בלאי (30 שנות אחריות) או תחזוקה.
  • מערכת המשאבות חום יקרה משמעותית ממערכת גופי החימום - בממוצע פי 2.5 ממערכות החימום המופעלות באמצעות גופי חימום
  • מערכת המשאבות חום מצריכה תחזוקה – עלות משוערת בין 500 - 1500 ₪ בעונת חימום.
  • במערכות החימום התת רצפתי באמצעות גופי חימום אין תחזוקה כלל.
 בסופו של דבר, באזור אקלים שהחורף בו קצר, אין מקום להשקעה במערכת חימום יקרה שהחזר ההשקעה לוקח שנים רבות אם בכלל.
בהשוואה למערכות החימום המופעלות באמצעות גופי חימום שאכן צריכת האנרגיה שלהם יותר גבוהה (ההבדל סביב 28% שמתקזז כבר בעונה הראשונה) אך נטולת תחזוקה או תקלות משמעותיות, אמינה מאוד ואחריות היצרנים ארוכת טווח.
מבדיקה שנערכה בקרב בתי אב באירופה ובצפון אמריקה, המגמה הברורה היא התקנת מערכות חימום תת רצפתי המופעלות ע"י גופי חימום מהסיבות הבאות:
  • מערכת ללא תחזוקה או תקלות – שקט נפשי החימום עובד תמיד!
  • בטיחות ותקינה מחמירה 
  • אחריות ארוכת שנים

עוד מידע על חימום תת רצפתי משאבות חום :


בעת בניית בית חדש, לרוב מקובל להתקין חימום רצפתי משאבות חום אשר נחשב למערכת חימום חדשנית ומתקדמת. כאשר מחפשים חברה להתקנת חימום תת רצפתי משאבות חום יש לוודא כי אכן מדובר בחברה מקצועית בעלת הניסיון הנדרש לביצוע ההתקנה.

חימום רצפתי משאבות חום הוא מערכת חימום מורכבת להתקנה, ועל כן נדרשת מיומנות וידע לביצוע המשימה על הצד הטוב ביותר. חימום תת רצפתי משאבות חום הוא חימום אשר מבוסס על מים חמים הזורמים בצנרת המותקנת מתחת לרצפת הבית. לכן כה חשוב להתקין את המערכת טרם ריצוף הבית, כך שיתבצע ללא כל נזק וצורך בשיפוץ הרצפה.

מערכת חימום רצפתי משאבות חום נחשבת למערכת ירוקה, מאחר וחוסכת באנרגיה וידידותית לסביבה בכך שאינה מזהמת את האוויר.

בעידן של היום, מדובר בקריטריון חשוב ביותר כאשר בכל תחומי התעשייה ניתן לראות מגמה ירוקה אשר הולכת ומתרחבת. בעזרת מערכת חימום תת רצפתי משאבות חום תוכלו להנות מחיסכון משמעותי בהוצאות החשמל של הבית, כאשר לא תאלצו להפעיל את המזגן אשר כידוע לכולם גוזל לא מעט חשמל. בטווח הארוך, מדובר על חיסכון עצום בהוצאות משק הבית.

רוצים להתקין מערכת חימום רצפתי משאבות חום בבית או במשרד ? צרו איתנו קשר עוד היום ושאלו לגבי מערכת חימום תת רצפתי משאבות חום המתאימה לכם ביותר. 
                                                                        
 
חימום תת רצפתי - חימום תת רצפתי חשמלי זה SunHeat
דף הבית            אודותינו            שירותינו            מבצעים חמים            מאמרים            צור קשר